Pomembnost personalizirane komunikacije pri ustvarjanju programa zvestobe
V zadnjem letu opažamo povečan interes po gradnji programov zvestobe.
Takoj se mi postavi vzporednica med Recesijo 2008, ki je pri nas zares udarila šele kakšni dve leti kasneje in vztrajala do nekje 2012- 2013 , če se ne motimo, in “Ukrajinsko krizo”. Pred prvo recesijo se podjetja niso kaj dosti obremenjevala s tem, kdo so njihove stranke, saj je promet cvetel, povsod (tudi v naši takratni branži, kjer smo bili v podjetju dogovorjeni za Exit s potencialnim kupcem, a zaradi padcev tečajev na borzah do le tega ni prišlo). Pri nas je resnično udarilo, ko se je čez lužo trg že začel pobirati, pri nas pa je trajalo in trajalo. In podjetja so bila v paniki, saj niso vedeli kdo so njihovi kupci. Začeli so se veliki popusti in različne platforme kot so Ena na dan, Kuponko ipd. Za nas kupce je bilo to super. Vendar ali smo postali kaj bolj zvesti temu ponudniku/podjetju? Ne, nismo. Kaj se je ustvarilo? Lovilce popustov.
Tokrat se nam zdi, da je vseeno malce drugače, številna podjetja so začela razmišljati v tej smeri, morda so se kaj naučila v prejšnjem obdobju, kar je vsekakor pohvalno, saj jim je bila to lekcija.
Po našem mnenju je ena od ključnih sestavin uspešnega programa zvestobe – personalizirana komunikacija.
V današnjem svetu, kjer se tržne ponudbe in promocije vrstijo na vsakem koraku, se moramo zavedati (kot smo zgoraj zapisali očitno se), da zgolj ponujanje popustov in ugodnosti ni več dovolj za ustvarjanje trajne zvestobe strank. Ključna beseda je personalizacija. O tem smo poskušali izobraževati že med leti 2008 in dalje, a ni bilo posluha.
Ko se osredotočamo na ustvarjanje in gradnjo programa zvestobe, moramo razumeti, da stranke niso enotna entiteta. Vsaka stranka je posameznik s svojimi željami, potrebami, preferencami in zgodbo. In prav zato je ključno, da vzpostavimo personalizirano komunikacijo, ki temelji na individualnih potrebah strank.
Personalizirana komunikacija vključuje razumevanje strankinega vedenja, nakupnih navad, zgodovine interakcij in ostalih podatkov, ki jih imamo na voljo. Na podlagi teh informacij lahko ustvarimo pristno in relevantno izkušnjo za stranko. Najbolj osnovni del je, da namesto množičnih sporočil in splošnih ponudb, lahko na primer uporabimo strankino ime, ji ponudimo priporočila na podlagi njenih preteklih nakupov – Ta del se že kar v veliki meri ponuja tudi s strani podjetji pri nas, kar je pohvalno. Malce “težje” je že pošiljanje prilagojene vsebine, ki je zanjo resnično relevantna. To še najbolje delajo digitalni ponudniki/spletne trgovine.
Zakaj je to tako pomembno? Personalizirana komunikacija nam omogoča, da se približamo strankam na osebni ravni. S tem pokažemo, da jih razumemo, da smo pozorni na njihove potrebe in da si želimo zgraditi dolgoročen odnos z njimi. Ko stranke začutijo, da smo zanje pripravljeni vložiti dodatno energijo in pozornost, se povečuje tudi njihova zvestoba do naše blagovne znamke.
Poleg tega nam personalizirana komunikacija omogoča, da ustvarimo bolj ciljane in učinkovite marketinške kampanje. S tem optimiziramo svoje napore in sredstva, saj se osredotočamo na tiste stranke, ki so najbolj verjetno pripravljene ponovno kupiti ali se angažirati z našo blagovno znamko.
Da dosežemo uspešno personalizacijo, moramo imeti na voljo ustrezne podatke. Zbiranje podatkov o strankah se lahko zgodi preko različnih kanalov, kot so spletna stran, e-pošta, družbena omrežja, zvestobne kartice itd. Vendar pa je ključno, da uporabljamo te podatke odgovorno, v skladu z veljavnimi zakoni o zasebnosti in da strankam zagotovimo občutek varnosti in zaupanja.
V svetu, kjer je konkurenca vedno večja in kjer se stranke srečujejo s številnimi ponudbami, je personalizirana komunikacija ključni dejavnik za gradnjo programa zvestobe. Stranke želijo biti obravnavane kot posamezniki, ne pa kot številka v množici. Zato je čas, da se osredotočimo na razumevanje njihovih potreb, jim ponudimo prilagojene izkušnje in gradimo dolgoročne odnose.
Za uspeh programa zvestobe se ne smemo zadovoljiti le z osnovnimi popusti in ugodnostmi. Personalizirana komunikacija je ključna sestavina, ki nam omogoča ustvarjanje trajne zvestobe strank. Uporabimo jo kot orodje za izgradnjo zaupanja, povečanje angažiranosti strank in izboljšanje učinkovitosti marketinških kampanj.
Vas vabim, da skupaj razmislimo, kako lahko v svojih organizacijah še bolj izkoristimo moč personalizirane komunikacije pri ustvarjanju in gradnji programa zvestobe. Samo tako bomo lahko ustvarili trajno vrednost in ohranili prednost pred konkurenco.